2009. november 23., hétfő

Leszokási módszerek

A leszokási módszerek fontossága másodlagos, ha elhatároztad, hogy soha többé, semmilyen módon nem dohányzol, és ez alól nem lesz semmilyen kivétel.

Ez a kulcsa a sikernek, és semmi más. Komolyan. Rengeteg sikertelen leszokási kísérletem volt, mert hagytam valamilyen kiskaput, például azt, hogy hetente kétszer pipázhatok, vagy azt, hogy most olyan nagyon rossz dolog történt velem, hogy egy szálat elszívhatok. Nem szabad. Soha, semmilyen formában. És nincs kivétel.

Szóval, ha ezen túlvagyunk, akkor jöhetnek a módszerek. Egyszerre többet is alkalmazhatsz belőlük. Ezek persze nem fogják helyettesíteni az elhatározásodat, legfeljebb segíteni. Tehát első az elhatározás. Második a módszer. Nézzük, miből választhatunk.

Nikotin tapasz
Rengeteget olvashatsz ebben a témában az Interneten, keress rá nyugodtan. Saját tapasztalatom, hogy a nikotin tapasz a léleknek segít, nem a testnek. Többször használtam, és mindannyiszor előfordult, hogy két-három nap után elfelejtettem föltenni, és ezt csak este vettem észre. A tanulság:  a fizikai elvonási tünetek annyira enyhék, hogy foglalkozni sem érdemes velük. Ennek ellenére végső leszokásomkor is használtam egy napig, aztán másnap elfelejtettem föltenni.

A tapasznál arra vigyázz, nehogy nikotinmérgezést okozzon. Könnyű túladagolni! Nekem többször sikerült. Meg arra is vigyázz, nehogy rászokj! Állítólag több esetben előfordult.

Nikotinos rágó
Ugyanaz mondható el róla, mint a tapaszról, ez is nikotinpótló kezelés, annyi a különbség, hogy rettenetes az íze. Tényleg. Ennek ellenére állítólag erre is rá lehet szokni, akár a többi nikotinpótló készítményre.

Elektromos cigaretta, nikotin inhalátor és a többi bigyó
Ezeket a dolgokat nem próbáltam, de szerintem hatásukban ugyanolyanok, mint a többi nikotinpótló készítmény. Van belőlük sokféle, mindenki választhat ízlése szerint, de az az igazság, hogy a leszokáshoz nem kell egyik sem. Ha a lelkedet ez megnyugtatja, használd nyugodtan, de ahogy rájöttél, hogy fölösleges, hagyj fel vele, mielőtt még rászoknál.

Nikotinmentes készítmények
Általában nyugtató és méregtelenítő hatásúak, a fizikai elvonási tüneteket hivatottak csökkenteni. Ha van kedved, próbálj ki egyet, ártani nem árthat, de természetesen ez sem fogja helyettesíteni az elhatározásodat.

Akupunktúra
Kipróbáltam, és az a helyzet, hogy használ. Egy kúra után kb. három hétig fél doboz cigit szívtam a szokásos egy-másfél helyett, mert több nem esett jól. Azt mondta az orvos, hogy a kezelés után ne akarjam csökkenteni az adagot, ne erőlködjek, de meglátom, hogy csökkenni fog magától. Így is lett. Aztán vissza kellett volna menni a következő kezelésre, de az a helyzet, hogy az előző kezelés rohadtul kellemetlen volt. Először is alsógatyára kellett vetkőznöm egy fiatal doktornő előtt, másodszor pedig belém szúrt egy csomó tűt, és ez fájt. Szóval nem mentem vissza.

Mágneses biorezonancia
Meglehetősen áltudományosnak ható a kezelés, ennek ellenére az emberek felénél állítólag hat. Nekem is vannak ismerőseim, akik ezzel szoktak le, vagy legalább is egy időre leszoktak vele. Ugye mondtam már, hogy az elhatározást nem pótolja semmi? Tudod: soha, semmilyen formában, és nincs kivétel. Na de vissza a kezelésre: fájdalommentes, kb fél óra, és egy biztos: ártani nem árt. Kipróbáltam, nekem semmit nem használt, de a velem együtt a kezelésen részt vevő munkatársaim felének igen.

Önsegítő csoport
Igen, van ilyen is, állítólag nagyon sokat segít. Maga az Internet is egy ilyen nagy önsegítő csoport egyébként. H a rákeresel, rengeteg fórumbejegyzés, blogbejegyzés szól arról, hogy ki milyen módon szokott le, sikerült-e, milyen volt, stb. Érdemes ezeket olvasgatni.

Háziorvos, tüdőgondozó
A dohányzás nikotinfüggőség, tehát egy betegség. Ha beteg vagy, menj el az orvoshoz! Ez nem vicc. Minden háziorvos szívesen segít a leszokásban, a tüdőgondozókban pedig ehhez tudományos módszerek is vannak. Ha komolyan gondolod a leszokást, érdemes kipróbálni. Menj el! Mi bajod lehet?

Mindenféle módszertanok
Vannak mindenféle módszertanok ingyen és pénzért, amiket követni lehet. A pénzesek közül egyet emelnék ki. Allen Carr: Leszoknék a dohányzásról, de nem tudok c. hangoskönyvét. Egyszerűen zseniális. Ez nem egy agyament, ezoterikus módszertan, nem is idétlen amerikai "ismételjük együtt háromszor, hogy milyen jó nem rágyújtani" típusú, hanem az európai agynak megfelelő módon értelmes, ráadásul még humoros is. Ismertetőt itt olvashatsz róla.

Az ingyenesek közül itt van egy kis válogatás:

És persze számos videós jótanácsot is találhatsz. Álljon itt ezekből is egy kis ízelítő, sajnos csak angolul:









Ezek a módszerek mind hasznosak ugyan, de nem fognak leszokni helyetted. A legfontosabb, hogy tényleg elhatározd: soha többé, semmilyen módon nem dohányzol, és ez alól nem lesz semmilyen kivétel.
| Elküldöm e-mailben >>

1 megjegyzés:

Natasha on 2019. január 10. 3:44 írta...

mechanical kits is a mechanical vape mod style. It's just like berserker v1.5 mtl rta can change your vaping, and bring your new flavors. For the vaping you need other vape products like uwell crown 4 kit is also necessary!

 

Nem szívok többet - Copyright © 2009 by me